De eerste week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

06 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

¡Hola!

Inmiddels ben ik bijna een week weg en derhalve is het een ideaal moment voor een korte update. De eerste week heb ik de stad verkend, veel Spaanse lessen gevolgd, gestapt in clubs, gesport en heel veel nieuwe mensen leren kennen… Let’s start at the begin…

Vanzelfsprekend had mijn vliegtuig vertraging (op de één of andere manier kenden al mijn laatste vliegtuigen dat probleem…), maar na een lange dag kwam ik tegen het eind van de dag aan in Buenos Aires. Direct een taxi richting mijn kamer genomen en nadat aan mij door het oude stel van boven meerdere malen was uitgelegd dat ‘licht’ in Argentinië superbelangrijk is en dus uit moet als het uit kan, ben ik gaan slapen.

Een paar uur later mocht ik er alweer uit en ben ik direct begonnen met Spaanse les (na eerst een toets gemaakt te hebben). De Spaanse lessen vinden plaats in een andere wijk (Recoleta; ik zit in Palermo), maar de school is goed bereikbaar met de metro die een paar blokken verderop zit. Supergezellige lessen in ieder geval elke ochtend met wat Amerikanen, Brazilianen en Nederlanders en de taalschool organiseert ook allemaal uitjes. Ideaal om zo dus de stad+mensen te leren kennen. Het Spaans gaat nog bij lange na niet vloeiend (vooral een vocabulaireprobleem), maar wel snel vooruit. We doen ook altijd hier thuis een uurtje dat het verboden is om Engels te praten, om zo het Spaans van iedereen z.s.m. te verbeteren.

Inmiddels zijn bijna alle kamers hier ook opgevuld en de huisgenoten zijn erg gezellig, vrijwel elke avond samen gegeten en uit geweest (de clubs worden pas interessant omstreeks twee uur, dus dat vergt nog wat aanpassing van mijn normale ritme). Ook zijn we er achter dat je hier vrijwel alles kunt laten bezorgen, dus dat hebben we al redelijk vaak gedaan (inclusief bier/wijn etc.), want dat is sneller dan om naar de grote supermarkt te lopen. Uiteraard heb ik ook al een Argentijnse barbecue geprobeerd, en die was superlekker! Evenals de rode wijn. De kamer zelf is groot, heeft airco en de keuken + badkamer zijn ook ruim, ideaal dus!

Daarnaast ben ik hier ook al weer begonnen van sporten en ondanks dat alles een beetje oud is en minder veilig dan in Nederland, is het prima te doen (al zou wat klimaatcontrole in de sportschool niet kwaad kunnen). Buiten dat was een vriendin van Mathilde de aflopen dagen op bezoek en daarmee heb ik de toeristische attracties bezocht en rondgestruind door de meeste andere wijken. Een ideale manier om een goed beeld van de stad te krijgen!

De stad zelf doet voor een Zuid-Amerikaanse stad vrij Europees aan, het is een stad waar het aangezicht wisselt tussen rijk en arm, terwijl de stad rijk is aan heerlijk eten en drinken, een onstuimig klimaat kent, het met de chaos eigenlijk wel meevalt, maar er altijd wat gebeurt. Awesome!
Ik ga er mee stoppen, maar later meer! Nu ga ik eerst sporten en daarna hopen dat de zon terugkeert, zodat we een biertje op het dakterras kunnen gaan drinken!

Jeroen

  • 06 Februari 2010 - 20:30

    Tim:

    Toch flauw dat je niet op mn verjaardagsfeestje komt

  • 07 Februari 2010 - 15:31

    Antje En Opa:

    Beste Jeroen,
    Het is erg interessant je verhaal te lezen.
    Fijn dat het je zo goed gaat. We kijken met spanning uit naar het vervolg.
    Allerbeste wensen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2010

Despues...

06 Februari 2010

De eerste week

02 Januari 2010

Over vier weken...
Jeroen

Actief sinds 02 Jan. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 20890

Voorgaande reizen:

07 Juli 2011 - 01 November 2011

USA to Bs As

31 Januari 2010 - 13 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: