Sitting on the dock of the bay... - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu Sitting on the dock of the bay... - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu

Sitting on the dock of the bay...

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen aan een prachtige reis die moet gaan voeren van Noord naar Zuid-Amerika. En waar kan dat beter beginnen dan in San Francisco! Na een lange en vermoeiende reis (met een korte overstap in Minneapolis/St Paul – waar ik pas een kwartiertje voor vertrek weer bij de gate aankwam en mijn bagage opnieuw mocht inchecken), kwam ik na een korte treinreis aan in het hostel.
Na een korte powernap was het eigenlijk bedoeling om even pasta mee te eten in het hostel en daarna bij te slapen, maar na een gezellig diner en biertje met een Duits meisje besloten we toch mee te gaan met de kroegentocht. Daar kwamen we weer een aantal Britten tegen en werd direct het nachtleven van SF onveilig gemaakt, tot een uurtje of 3 (alles sluit om 2); een prima eerste dag dus van een uurtje of 30.
De volgende dag stond de eerste echte verkenning van SF op het programma en werd te voet velen heuvels beklommen en veel attracties bezocht: Fishermans Wharf, Coit Tower, feitelijk het hele havengebied, chinatown, downtown SF etc. Chillend in het park met de twee Britten werden we nog getrakteerd op een waar schouwspel van meeuwen en raven. Erg moe werd s avonds toch weer het nachleven aangedaan, maar niet voordat wat extra energie opgedaan was met wat FourLoko’s en plaatselijk pilsjes.
Zondag was een geweldig zonnige dag (en dat is niet altijd zo in mistig en vrij fris SF) en daarom ideaal om een fiets te huren en naar de overkant te gaan. Na wat onvervalst afdingen gingen we door het park naar de Golden Gate Bridge om vervolgens te chillen in Sausolito. Na hier wat gerelaxed te hebben, de woonboten bezocht te hebben, ridicuul lang op een hamburger te wachten, gingen we door naar Muir Woods. Aangezien het inmiddels al een uurtje of 4 was raadde iedereen ons af om dat te doen, dus maakte we een omweg via Camino Alto, wat andere bergjes, om helemaal in het Noorden een ferry terug te pakken. ‘s Avonds was het programma zoals de dagen ervoor en de groep werd verder uitgebreid met een tweetal Aussies!
Moe van de lange dagen en nachten ervoor werd maandag een relaxede dag in het park in het Westen van SF, Japan Town, alles rond Haight street en Twin Peaks. Nog even naar een ander hostel gegaan, lekker gegeten en de pubs ingegaan.
Dinsdag werd een lange dag, maar daardoor zeker niet een minder leuke dag. Het fietsen twee dagen ervoor was goed bevallen en zo werden ze weer gehuurd, voor nog minder geld. Weer naar de overkant en vervolgens via enorme steile paden, op bedenkelijke fietsen, naar Muir Woods. Een uitputtende tocht, veelal in de wolken en waarbij meerdere malen de route moest worden gecheckt bij de plaatselijke bevolking. De bomen in Muir Woods waren imposant en de route was adembenemd mooi. Helaas ook erg lang, waardoor als een dolle teruggefietst moest worden om op tijd de bus naar Santa Cruz te halen. Uiteindelijk via een korte busrit, en een wat gevaarlijke freeway oversteek zit ik nu in de bus dit verhaal te typen. Santa Cruz gaat super worden, ik ga Olivia opzoeken die ik in Bolivia heb leren kennen en vrijdag door naar oudhuisgenoot uit Bs As Juan in San Diego, en voor het weekend waarschijnlijk naar Las Vegas. It’s gonna be awesome!

• 13 Juli 2011 - 18:23

Karin:

Klinkt goed! Veel voor mij bekende activiteiten :-), kan niet wachten tot ik volgende week zelf weer in San Francisco rond loop! Heel veel plezier en tot over twee weekjes!