Last bit of Cali - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu Last bit of Cali - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu

Last bit of Cali

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Charlotte

Vanaf het laatste stukje USA wordt dit bericht geschreven. Gisteren heeft Karin zich bij me aangesloten en staan we aan het begin van een vijf weken durende reis door Centraal-Amerika. Zojuist een 5 uur durende reis van SF naar Charlotte (North Carolina) gehad en we zijn nu aan het wachten op de volgende vlucht naar Cancún (Mexico). Tot nu toe weinig slaap gehad, want het vorige vliegtuig was een redelijk afgetuigde airbus, maar inmiddels is een goed bed in Cancún via airport-wifi geboekt, dus daar kunnen we later vanmiddag uitrusten.

Het bezoek aan LA is een bliksembezoek geweest, waar in no time via een tourtje in een open auto Beverly Hills, dure winkelstraten, downtown, Hollywood, de stranden van Venice en Santa Monica etc. werden bezocht. Uiteraard werd er ook nog (enigszins kansloos) op zoek gegaan naar beroemdheden (de sterfplaats van MJ, playboy mansion etc.), met één keer succes (die kerel uit ‘old school’). Ook ben ik naar de universal studios/ entertainment park gegaan en na wat keihard afdingen is het me ook gelukt om de entree van Madame Tussaud’s van 25 naar 8 dollar te verlagen (en foto’s te maken met Lance, Charlie Chaplin, Rocky etc.). ’s Avonds nog oude vrienden uit SF gezien, nieuwe Argentijnse vrienden in het hostel gemaakt en een Japans meisje leren wat aldaar studeerde en me ’s avonds de stad heeft laten zien. Kort maar krachtig dus!

En toen stond maandag alweer de reis terug naar SF op het programma. Na een (per ongeluk zwartgereden) lange metrorit door ‘ghetto’ LA, uiteindelijk aangekomen op een wat chaotisch vliegveld, maar aan het einde van de middag afgesproken met Marit en Wim! Samen een avond en een dag doorgebracht en ondanks het wat karige biologische avondeten op de eerste dag en de <> topwinkel ‘best buy’, was het supervet. Gedurende dag naar Sausolito gegaan en Alcatraz bezocht (wat erg interessant was!) en ’s avonds lekker gegeten en cocktails gedronken. Super om ze hier nog even te zien voordat ik verder ging naar Berkeley.

Met de BART richting Berkeley en daar stond Karin me al op te wachten, die me vervolgens de stad heeft laten zien waar ze gestudeerd heeft. Nog even een route op slippers gewandeld a 10 km (eerste hike-training) over een berg die over ‘Bay area’ uitkijkt, haar favoriete yoghurtzaak bezocht, wat leesboeken gekocht voor op reis en een proeve gekregen van hippiestad Berkeley. Nu dus op Charlotte airport, over een uurtje boarden en dan naar Mexico. We zijn benieuwd of we het eens zijn met de Zangeres Zonder Naam en verheugen ons op de natuur en het eten!

Hasta pronto!

• 29 Juli 2011 - 18:10

.....:

Ik wist wel dat BART's je altijd goed op weg helpen... Amuseer je!

• 31 Juli 2011 - 08:12

Hugo:

beste jeroen, wij vinden het jammer dat je weg bent (zeker ik) groetjes Hugo, oma en opa

• 31 Juli 2011 - 08:15

Hugo: