Santa cruisin' to Vegas - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu Santa cruisin' to Vegas - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jeroen Duren - WaarBenJij.nu

Santa cruisin' to Vegas

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Ik had jullie de vorige keer achtergelaten in de wetenschap dat de komende dagen Santa Cruz, San Diego en wellicht Las Vegas op het programma staan. Het is een geweldige week geworden, van uitersten!

Vorige week dinsdag werd ik eerst door Olivia en huisgenoten opgehaald om na even bijgepraat te hebben beiden aan een welverdiende nachtrust te beginnen. De daaropvolgende twee dagen hebben we per fiets Santa Cruz onveilig gemaakt (4 van de 6 dagen op een fiets hier...). Santa Cruz is een super laidback hippiestadje waar derhalve organic food de regel is, er ’s avonds een film op het strand is (Ghostbusters!), de barbecuefeestjes erg gezellig zijn (en je ook zomaar bij elk verjaardagsfeestje binnen kunt lopen) en het strand prachtig is (ik denk de eerste keer in de Grote Oceaan voor mij). Afgezien van dit alles is Santa Cruz qua natuur ook een prachtige omgeving wat het beste geobserveerd kon worden vanaf de campus, die hier in het bos boven op een berg ligt (weer een mooi fietstochtje). Al met al dus een superrelaxed en gezellig ‘weekendje’ Santa Cruz, waar weer helemaal onthaast is na de drukte van SF (we’ve practiced our naps). En dat mocht ook wel, want de volgende stad, San Diego, staat alweer op het programma; na een lange, maar mooie, busrit!

In San Diego ben ik niet lang gebleven, want na even gedoucht te hebben vertrokken Juan (oud-huisgenoot van mij uit Bs As) en ik noordwaarts. Eerst om bij een feestje van een vriend van Juan aan te sluiten en daarna even te slapen om rond half 6 aan een roadtripje te beginnen naar Vegas. Gisternacht zijn we teruggekomen omdat Juan vandaag moest werken en nu blijf ik nog een paar dagen in San Diego alvorens ik doorga naar LA en vervolgens weer terug naar SF.

Waar Santa Cruz met recht een hippiestad genoemd mag worden, is Las Vegas het andere uiterste. Het is een parodie op USA an sich, waar geld alles mogelijk maakt en je kunt gokken (toch 60 dollar gewonnen), feesten etc. tot je erbij neervalt. Wij sloten aan bij een groep vrienden van Juan die een suite hadden geregeld in Vdara, net naast the Strip. Het is een geweldig weekend geworden met een aantal legendarische verhalen, waarmee ik jullie niet verder zal vermoeien :), maar ik denk dat ik een authentieke Vegas experience heb gehad (denk limousine, superhippe clubs, poolparties etc.). Absoluut een totaal andere kant van de VS, en zeker de moeite waard! Nu dus even een paar dagen uitrusten en chillen met Juan in San Diego. Ik ga zo eerst met de trolley downtown om de stad zo wat beter te leren kennen.

Hasta pronto! Beso, Jeroen

PS: het vorige reisverslag is nog in mijn oude reis geplaatst en het is me zo niet gelukt om dat eruit te krijgen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

USA to Bs As

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Amo a Buenos Aires

17 Oktober 2011

Paramaribonito

12 Oktober 2011

Guyana... per minibus!

07 Oktober 2011

Amazonas!

29 September 2011

Bogotá
Jeroen

Actief sinds 02 Jan. 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20881

Voorgaande reizen:

07 Juli 2011 - 01 November 2011

USA to Bs As

31 Januari 2010 - 13 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: